Pastanagues i taronges

A més de compartir color, les pastanagues i les taronges són dos aliments habituals a l’hivern amb un gran component vitamínic. L’hortalissa té una bona quantitat de vitamina A (betacarotè) i la fruita de vitamina C. Junts, a més de ser un molt bon matrimoni pel que fa al sabor, ens donen vitamines útils ara que venen els canvis de temps i les astènies primaverals.

Els nens no en tenen d’astènies, més aviat l’energia els surt pels porus, però també es beneficien d’ingerir fruites i verdures que els protegeixen una mica dels refredats. La millor manera i la més recomanable és menjar-les crues. Tot i això aquí teniu un parell de receptes amb els mateixos ingredients que en demostren la versatilitat, tot i que perdem algunes propietats pel camí.

La primera és una recepta salada, digestiva, amb fibra i de color atractiu pels menuts. La segona, dolça, perfecta per aprofitar els caps de setmana plujosos amb criatures a casa.

El pastís de pastanaga i taronja el podem cuinar amb ells. Gaudiran batent, barrejant… i sobretot amb la cobertura. Cobrir el pastís amb la barreja de petit suisse i nata muntada – en la proporció que més ens agradi – farà que sigui (encara) més irresistible pels nanos.

pastaronja

 

Recepta publicada també a lagulateca.com
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s