Què farem per sopar?

Estrès, cansament, son i la necessitat que els dies tinguin com a mínim 50 hores. ¿Quin pare/mare treballador/a no es troba en aquesta situació? Apart d’algun ésser sobrenatural que és capaç de compaginar vida familiar, professional i social amb facilitat, la resta de mortals ens situem en el límit de la frustració per intentar arribar a tot. Diuen que només és qüestió de prioritats, tot i que massa sovint el més urgent passa per davant del més important.

Tot això ve a compte de l’etapa de sequera que ha atravessat aquest blog. Sí, és la meva particular travessa del desert i sí, he tornat. Espero que ara de manera més o menys regular.

Evidentment deixar d’escriure no implica deixar de cuinar, només faltaria. Per això cada principi de mes tinc la mateixa rutina. Quan arriba el menú de l’escola per mail és el moment de programar els àpats de tot el mes. Sí, faig un menú mensual pels sopars. O sigui que el dia 1 ja tenim clar què menjarem el dia 25. Pot semblar una mica exagerat tenir-ho tan planificat, fins i tot algú m’ha mirat amb cara de veure un marcià. Però el cert és que és l’única manera que tinc de no perdre temps, diners, menjar i, el més important, alimentar-nos de la manera més equilibrada possible.

menuterraneus

Aquest és el meu mètode i el que em funciona. Però no tothom té ànims de posar-se a planificar àpats per al cap de tres setmanes. Per això fa poc una amiga em va parlar d’una aplicació que fa aquesta feina per tu. Es tracta de menuterraneus. L’aplicació permet descarregar-se online els menus escolars d’algunes escoles. Si no hi és, es pot introduir manualment o bé enviar-lo perquè ho facin ells per tu. A partir d’aquí elabora en pocs minuts un menú setmanal per als sopars complementant el que el nen hagi menjat per dinar. A més, a la web hi ha disponibles les receptes dels plats que proposa i fins i tot crea la llista de la compra.

L’he provat i certament és una eina molt útil. Tot i que a mi no m’han convençut alguns dels plats que proposava pel sopar ja que em semblen massa contundents. Però això ja és una qüestió personal. En tot cas, si algú es troba en la mateixa situació que jo, es pot utilitzar com a guia general i aprofitar el tipus de plat que proposa per fer-ne un més del gust particular de cadascú.

Una bona planificació estalvia alguns maldecaps diaris. Així que benvinguda sigui aquesta eina per fer-nos la vida, encara que només sigui una mica, més fàcil.

Deixa un comentari

