Els bàsics d’una dieta infantil

El nen menja de tot. Cuscús, quinoa, conill guisat, arròs amb espinacs. Hi ha també una sèrie de plats que no són prou vistosos per fer-ne un post però que són l’autèntica base de la dieta infantil (i adulta). No són plats pobres, són plats bàsics.

En aquesta categoria entren una verdura bullida amb patata o al vapor, una truita francesa, uns llegums cuits amb un raig d’oli, una sopa de caldo amb pasta petita, un filet de peix a la planxa… I precisament aquests són els més habituals, perquè la senzillesa és una virtut.

A la xarxa i als llibres es poden trobar molts quadres i menús del que ha de ser una dieta infantil equilibrada. Per cert, vindria a ser una dieta equilibrada en general, per tothom, amb una mica menys làctics i proteïnes pels que ja no necessiten créixer. No posaré cap menú ni cap quadre al blog, perquè tampoc vol ser un espai divulgatiu ni que serveixi de guia a per res.

Al final es tracta de posar-hi sentit comú: cada dia un plat de verdura i un d’hidrats mínim (combinats o per separat), peix quatre cops a la setmana, carn blanca més sovint que la vermella (que tampoc s’ha de suprimir), llegums dues vegades a la setmana, fruita cada dia (de postres o entre àpats forts) i una bona quantitat de llet i làctics (el que menys es pot aplicar en la dieta adulta). Hi ha espai per tot, plats simples i d’altres més elaborats.

Anuncis

2 pensaments sobre “Els bàsics d’una dieta infantil

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s